Djurgården Linjen - Kulturarv i bevægelse

Velkommen!

Djurgården Linjen tjenesten leveres lørdage og søndage fra begyndelsen af ​​april til midten af ​​december 2019; dagligt i juli og august (se tidsplan). Vi kører sporvogne fra forskellige epoker, den ældste fra 1910'erne og den nyeste fra 1960'erne.

Idag på Djurgårdslinjen Nuværende tidsplan Nostalgi-Tv: Spårvagnskameran

Idag på Djurgårdslinjen

Lørdag, 11 Juli 2020

Med anledning av pandemin och den rådande situationen går inga museispårvagnar enligt turlista utan bara abonnemang.
Vi kommer ändå visa upp vagnarna som en del i Stockholms stadsmiljö och det levande kulturarvet fast vi inte kan ta med passagerare. Se våra livesändnignar på våra sociala medier för att delta på distans

Djurgårdslinjen kommer att återkomma med mer information när förutsättningarna ändras. Har ni frågor är ni välkomna att kontakta oss.

Linje & Tjenester

Sporvognen tager dig fra Norrmalmstorg til Djurgårdens naturlige skønhed. Her finder mand Vasa Museum, the Nordic Museum, Junibacken, the ABBA Museum, Skansen, the Gröna Lund tivoli, Hasselbacken restaurant, Cirkus og den smukt beliggende Waldemarsudde og Rosendal.



BEMÆRK: Stopperne Djurgårdsskolan, Waldemarsudde og Bellmansro betjenes kun af café-sporvognen. Service med arv sporvogn (Hertitage Tram) på Djurgården linjen begynder lørdag den 6. april 2019 og fortsætter gennem tredje søndag i Advent på følgende skema. Tjenesten leveres normalt hver 12-18 minutter. Uplanlagte ekstra sporvogne på linje 7E Norrmalmstorg-Skansen-Norrmalmstorg kører nogle gange også. Alle sporvogne kører ruten mellem Norrmalmstorg og Skansen. Cafe sporvognen når også Waldemarsudde / Bellmansro.

HALLPLATSER

Norrmalmstorg

Karl Wallberg, 1930

-

-

PLATTFORM-ON

Berns, China teater, Hallwylska museet & Tunnelbanan "Kungsträdgården" samt "Östermalmstorg"

Nuværende tidsplan

tidtabellej

Wikipedia / Holger.Ellgaard / 2012

Café sporvogn

TEXT_CAFEVAGNEN

Billetpriser

Billet købt fra dirigent med kontanter

Dirigenten stempler eller skriver på billetten, når du køber den, og den er gyldig i 75 minutter fra den tid der vises på billetten.

Rejse Voksne 50 kr
Rejse RESA_RAB 34 kr

BILJETT_FORKOP

BILJETT_FORKOP_UNDER

BILJETT_OVRIGT

BILJETT_OVRIGT_UNDER
• Svenska Spårvägssällskapet
• MRO-Kort Museibanornas Riksorganisation
• Spårvägssällskapet Ringlinien, Göteborg
• Lokaltrafikhistorisk Forening, Oslo
• Bergens Elektriske Sporvei, Bergen
• Sporveishistorisk Forening, Trondheim
• Sporvejshistorisk Selskab, Skjoldenæsholm
• Suomen Raitiotieseura ry (Finska Spårvägssällskapet)


Alle indtægter fra arvstrammeservice (Heritage Tram Service) bruges til drift, vedligeholdelse og renovering af arvstrammer.

Våra Spårvagnar

Motorvagn

Motorvagn 1920
SS A1 nr 76
SS A1 nr 76

  • Status: I trafik på Djurgårdslinjen
  • Typ: tvåaaxlig tvåriktning (2xZR)
  • Ursprungligt antal: 120
  • Tillverkare: ASEA 1903-1904
  • Bemanning: rörlig konduktör
  • Max hastighet (Km/h): 50
  • Antal passagerare: 24 sittande + 32 stående = 56 passagerare
  • Läs mer: Länk till Vagnhallen

Motorvagn 1940
SS A24C 373
SS A24C 373

  • Status: Under renovering
  • Typ: fyraxlig tvåriktning (4xZR)
  • Ursprungligt antal: 5
  • Tillverkare: ASEA 1944
  • Bemanning: rörlig konduktör
  • Max hastighet (Km/h): 70
  • Antal passagerare: 41 sittande + 31 stående = 72 passagerare
  • Läs mer: Länk till Vagnhallen

Motorvagn 1950
SS A25 nr 71
SS A25 nr 71

  • Status: Under renovering
  • Typ: fyraxlig enriktning (4xER)
  • Ursprungligt antal: 12
  • Tillverkare: GM, ASEA 1946
  • Bemanning: fast konduktör
  • Max hastighet (Km/h): 50
  • Antal passagerare: 34 sittande + 70 stående = 104 passagerare
  • Läs mer: Länk till Vagnhallen

Motorvagn 1960
SS A29 170
SS A29 170

  • Status: I trafik på Djurgårdslinjen
  • Typ: fyraxlig enriktning
  • Ursprungligt antal: 30
  • Tillverkare: Hägglund, ASEA 1954-1955
  • Bemanning: rörlig konduktör
  • Max hastighet (Km/h): 50
  • Antal passagerare: 40 sittande + 50 stående = 90 passagerare
  • Läs mer: Länk till Vagnhallen

Motorvagn 1950
SS A31 nr 331
SS A31 nr 331

  • Status: I trafik på Djurgårdslinjen
  • Typ: fyraxlig enriktning (4xER)
  • Ursprungligt antal: 6
  • Tillverkare: Hägglund 1947-1949
  • Bemanning: fast konduktör
  • Max hastighet (Km/h): -
  • Antal passagerare: 31 sittande + 74 stående = 105 passagerare
  • Läs mer: Länk till Vagnhallen

Motorvagn 1950
SS A31 nr 333
SS A31 nr 333

  • Status: Under renovering
  • Typ: fyraxlig enriktning (4xER)
  • Ursprungligt antal: 6
  • Tillverkare: Hägglund 1947-1949
  • Bemanning: fast konduktör
  • Max hastighet (Km/h): -
  • Antal passagerare: 31 sittande + 74 stående = 105 passagerare
  • Läs mer: Länk till Vagnhallen

Motorvagn 1910
SSB A2 nr 24
SSB A2 nr 24

  • Status: Finns ej i depån
  • Typ: tvåaaxlig tvåriktning (2xZR)
  • Ursprungligt antal: 6
  • Tillverkare: ASEA 1904-1907
  • Bemanning: rörlig konduktör
  • Max hastighet (Km/h): 50
  • Antal passagerare: 18 sittande + 23 stående = 41 passagerare
  • Läs mer: Länk till Vagnhallen

Motorvagn 1940
SSLidJ A24B 17
SSLidJ A24B 17

  • Status: Finns ej i depån
  • Typ: fyraxlig tvåriktning (4xZR)
  • Ursprungligt antal: 8
  • Tillverkare: ASEA, ASJ 1949
  • Bemanning: Rörlig konduktör
  • Max hastighet (Km/h): 75
  • Antal passagerare: 48 sittande + 38 stående = 86 passagerare
  • Läs mer: Länk till Vagnhallen

Skema 2019

VARSONG

25 April - 21 Juni 2020

  • Lørdag 11:00 - 18:00
  • Søndag 11:00 - 18:00

SOMMARSONG

23 Juni - 20 August 2020

  • Tirsdag - Fredag 10:44 - 21:26
  • Lørdag - Søndag 10:27 - 16:51

HOSTSONG

23 August - 20 December 2020

  • Lørdag 11:00 - 18:00
  • Søndag 11:00 - 18:00

VINTERSONG

20 December 2020 - 24 April 2021

    INGENTRAFIK
    EXTRATRAFIKSAMTABONNEMANG

HYRTRAM

HYRTRAM_TEXT

NOSTALGITV-LIVE

NOSTALGITV-LIVE-TEXT

Finns ingen sändning inplanerad just nu.

ABOUT_RUBRIK

I Djurgården er der i mange år været et højt værdsat træk ved Stockholms transport. Hvad er baggrunden for denne succes? Sandsynligvis en kombination af en følelse af arv, lyden og duften af ​​ridning af de gamle sporvogne og dedikationen af ​​vores Tramway Society medlemmer, der yder fremragende service til vores passagerer. Vores arv sporvogne har også de andre fordele ved moderne sporvogne. De er miljøvenlige, højkapacitetsstyrede og fungerer glat i bytrafik.

3.200 meter spor
Djurgården Line blev indviet på en smuk, men overskyet , sommerdag i 1991. Linjen er 3.200 meter lang og løber mellem Norrmalmstorg i det centrale Stockholm og Waldemarsudde på Djurgården. Der tilbydes service for det meste af året i weekenderne, og også på hverdage om sommeren. Djurgården Line, linje 7N, giver en velskrevet forbedring af kapaciteten til den landbaserede offentlige transport til og fra Djurgården. De gamle sporvogne har båret så mange som 11.000 passagerer om dagen.

Okänt, 1880